Ajankohtaista
Toukokuu 2026Aiemmin alkaneet tapahtumat19.1.2026Tämän kuun tapahtumatkeskiviikko 6.5.2026torstai 7.5.2026keskiviikko 13.5.2026torstai 14.5.2026keskiviikko 20.5.2026torstai 21.5.2026keskiviikko 27.5.2026torstai 28.5.2026 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Keilaajat kauden -26 päättäjäisissä |
![]() Puupääkerholaiset Mikko Karlsson, Markku Ohlis ja Topi Välikangas sekä kevään -25 pöntöt |
![]() Eläkkeensaajien joukko Lohjan Kisakalliossa 6.6.2025 |
Keilaajien päättäjäisissä hilpeyttä ja haikeutta
Kirkkonummen Eläkkeensaajien keilaajien kauden päätöskahveilla tunnelmassa oli hilpeyttä ja haikeutta. Hilpeyttä herättivät muistelot kauden kaadoista ja misseistä eli ohiheitoista. Haikeutta oli ilmassa sen takia, että keilailua vetänyt Riikka Sääjärvi jättää Joo.Arenan radat muuttaessaan kesällä Lohjalle.
-Täällä on ollut tosi hyvä keilaporukka. Kaikki kannustaa ja ilmapiiri on ollut hyvä, kiittelee Sääjärvi.
Viimekeväiseen tapaan Riikka päätti kautensa kaatoon. -Tammikuussa heitin viisi kaatoa putkeen. Helmikuussa puolestaan syntyi oma ennätys 189 pistettä. Kaatoon oli hyvä lopettaa, kertasi Riikka Sääjärvi kauttaan.
Keilailua hän aikoo jatkaa myös Lohjalla. Riikka on ollut jo yhteyksissä paikalliseen keilaporukkaan ja heittotahti itse asiassa kiihtyy.
-Heitämme kerran viikossa Lohjalla ja toisen kerran Salossa. Täytynee hankkia oma pallo ja keilakengät. Ja voinhan aina pistäytyä välillä täälläkin heittämässä, lupaa Riikka Sääjärvi.
Eläkkeensaajien keilaporukkaan tuli tammikuussa mukaan Heimo Tanskanen. Hän on viihtynyt hyvin.
-Olin heittänyt aiemmin silloin tällöin. Kävin keväällä alkeiskurssin ja sain sieltä hyvät opit. Vielä on kuitenkin opittavaa ja harkitsen jatkokurssille menoa, miettii Tanskanen.
Keilailu vei miehen mukanaan ja hän hankki oman pallon sekä keilakengät.
-Heitin tänään 170. Siitä on hyvä jatkaa syksyllä. Palloon pitää saada lisää kierrettä, sanoo Heimo Tanskanen.
-Otteeni parani kauden edetessä. Täytyy harkita kurssia tulevalla kaudella, sanoo Tuula Karlsson, jonka kevätkausi katkesi polvivammaan.
Aiempina vuosina A-luokassa keilannut Tapani Turunen palasi Eläkkeensaajien keilaporukassa tutun lajin pariin. -Täällä on kiva porukka, joka kannustaa hienosti toisiaan. Syyskauden tavoitteena on puhdas sarja, väläyttää Turunen.
Keilaporukka valitsi Riikka Sääjärven jälkeen ryhmän vetäjäksi Mikko Karlssonin.
Syyskausi starttaa keskiviikkona 2. syyskuuta. Hallista on varattu vakiovuoro joka keskiviikoksi kello 12.
-Tähän iloiseen ja toisiaan kannustavaan porukkaan on myös uusien keilaajien helppo tulla mukaan. Tervetuloa kokeilemaan keilausta, toivottaa Mikko Karlsson.
Puutyökerhossa nikkaroidaan ja parannetaan maailmaa
Kirkkonummen Eläkkeensaajien ”Puupääkerhon” eli virallisemmin puutyökerhon 17.9. alkanut toimintakausi päättyi toukokuun viimeisenä keskiviikkona 27.5. Nikkarointi-iltoja kauteen kertyi kaikkiaan 33, syyskaudella 13 ja keväällä 20 kertaa.
Puutyökerhossa on kunnostettu vanhoja huonekaluja, kuten tuoleja, pöytiä, ikkunan pokia ja keinutuoli. On myös nikkaroitu ihan uutta; kukkalaatikoita, viinitonkan telineitä, linnunpönttöjä, pannunalusia, joulukoristeita, tuoli, saunajakkara, leikkuulautoja ja puukonkahvoja.
Tuotelista on pitkä ja esineitä on nikkaroitu niin yhdistyksen myyjäisiin kuin tekijöiden omaan käyttöön.
Päättynyt toimintakausi oli jo kuudes. Toiminta käynnistyi Gesterbyn koulun teknisen työn luokassa ja siirtyi koulun remontin alettua Jokirinteen oppimiskeskukseen.
Puupääkerhon vakiokävijöiden kvartetin muodostavat Pekka Jäppinen, Markku Ohlis, Toivo Välikangas ja Mikko Karlsson. Kauden aikana mukana on ollut myös muutamia vierailevia nikkareita.
-Kausi on ollut menestyksekäs. Kaiken näköistä on tehty. Yksi upeimmista töistä on mielestäni ollut Topin tekemä tuoli, arvioi Pekka Jäppinen.
Kirkkonummen Eläkkeensaajien puheenjohtajana toimiva Jäppinen korostaa, että parasta kerhossa on se, kun saa tehdä omin käsin erilaisia töitä.
-Nikkaroinnin ohessa täällä jutustellaan, juodaan kahvit ja parannetaan maailmaa. Yhteisöllisyys on tärkeä osa kerhon toimintaa, sanoo Jäppinen.
Samoilla linjoilla on Markku Ohlis. -Kun avaa työtilan oven, unohtuvat arjen murheet. On rentouttavaa nikkaroida ja täällä saa aina apua ja vinkkejä kavereilta.
Puupääkerhon toimintaa on tarkoitus jatkaa syksyllä. Keskiviikkoillan vuoro on laitettu hakuun. Jokirinteestä löytyy vielä vapaita höyläpenkkejä ja uusia nikkareita toivotaan mukaan toimintaan!
Eläkkeensaajat kesäpäivän vietossa Lohjan Kisakalliossa 6.6.2025
Kirkkonummen eläkkeensaajat vietti kesäpäivää Lohjan Kisakallion urheilukeskuksessa. Kesäpäivän järjestelyistä vastasi Eläkkeensaajien Uudenmaan piiri yhdessä Helsingin piirin kanssa. Kauniin kesäpäivän aikana oli mahdollisuus kuulla hyvinvointiluentoja, laulaa yhdessä, tanssia, kokeilla jousiammuntaa ja erilaisia pihapelejä.
Puupäät lahjoitti linnunpönttöjä seurakuntayhtymälle 2025
Kirkkonummen Eläkkeensaajien puutyökerho, tuttavallisemmin puupääkerho, lahjoitti Kirkkonummen seurakuntayhtymälle 10 linnunpönttöä. Ne sijoitetaan yhtymän hautausmaille.
-Juuri tänään meillä vieraili ryhmä, joka kysyi onko hautausmaillamme linnunpönttöjä? Meillä on jonkun verran ja ilomielin otamme vastaan lisääkin linnunpönttöjä. Olen mielettömän kiitollinen Eläkkeensaajille, sanoi Kirkkonummen seurakuntayhtymän puutarhuri Annika Åkerback.
Hän otti lahjoituspöntöt vastaan Jokirinteen oppimiskeskuksen pihalla. Puutyökerholaiset rakentelivat pöntöt oppimiskeskuksen teknisentyön luokassa kevään aikana.
Eläkkeensaajien puheenjohtaja Pekka Jäppinen kertoi saneensa tiedon linnunpönttöjen tarpeesta yhdistyksen kokouksessa. -Joku siellä mainitsi, että pönttöjä tarvittaisiin. Otin yhteyttä puutarhuriin ja meidän puupäät ottivat haasteen vastaan ja valmista tuli.
Puutarhuri Annika Åkerback kertoi, että linnunpöntöt sijoitetaan kolmelle hautausmaalle; uurnalehtoon, vanhalle hautausmaalle ja Haapajärven hautausmaalle.
Keilaajien kausi päättyi kaatoon!
Se oli siinä! Kirkkonummen Eläkkeensaajien keilaporukan kausi päättyi täydellisesti, kun keilailun vetäjä Riikka Sääjärvi heitti viimeisellä heitollaan kaadon. Syyskaudelle iloinen keilaporukka toivoo mukaan uusia heittäjiä.
Kirkkonummen Eläkkeensaajien keilakausi päättyi Joo.Arenan keilahallissa Masalassa toukokuun viimeisenä keskiviikkona. Paitsi viimeiseen kaadon Sääjärvi heitti toiseen sarjaansa triplan eli kolme kaatoa peräkkäin. Riikkaa pahemmaksi ei jäänyt viereisellä radalla keilannut Toivo Välikangas, joka hänkin sai triplan ensimmäiseen sarjaansa.
-Keilaus on tosi kivaa. Taidot kohenee pikkuhiljaa. Ja meillä on ollut kiva porukka, joka kannustaa aina kaikkia keilaajia, kehuu Riikka Sääjärvi.
-Ei tämä mene ihan vanhasta muistista, toteaa Tapani Turunen.
Hän on entinen A-luokan keilaaja. -Entisen tason saavuttaminen on tavoitteena. Kyllä siihen pitää töitä tehdä, tuumii Turunen.
-Kun on ollut kymmenen vuotta heittämättä, se näkyy tulostaululla. Keilailu on mielenkiintoinen laji. Pitää vaan harjoitella lisää. Vain harjoittelemalla kehittyy. On myös osattava lukea keliolosuhteita radalla. Kun kerran saisin puhtaan sarjan, asettaa Välikangas tavoitteen syksylle.
-Mitä enemmän tähtään, sitä heikommin menee. Keilaus on kuitenkin kivaa ja täällä on kiva, kannustava, porukka, korostaa Tuula Karlsson.
Keilaporukalle jäi tavoiteltavaa syksyyn muutenkin, sillä kukaan ei saanut yli 200 pisteen sarjaa.
-Tietysti yritän parantaa jokaiseen sarjaan. Itseään vastaan täällä jokainen keilaa, sanoo Mikko Karlsson.
Keilaajat keskustelivat myös jatkosta eli syksystä. Kaikki olivat yksimielisesti keskiviikon vuoron kannalla. Keilaus jatkuu syyskuussa.
Ajankohtaista Uudenmaan piirin sivuilta
|
Syyskokous 2026 (20.11.2026) |
|
Windows 10 laajennetut tietoturvapäivitykset (ESU) (18.10.2025) |
|
Liittokokous 2025 (13.6.2025) |
|
6.6. Kisakalliossa (6.6.2025) |
|
25.4. Kevätkokous (25.4.2025) |
|
Risteilyseminaari (2.1.2025) |
|
Henkilöilmoitukset (1.1.2025) |
|
Syyskokous 29.11. (29.11.2024) |
|
Virkistystä 27.9.24 (1.10.2024) |
|
Rajaniemi - 2024 (24.11.2023) |



